0

Narzekasz na ból pleców? Poznaj 5 cech dobrego krzesła biurowego

Najczęstszą dolegliwości, na jakie uskarżają się osoby pracujące w biurach jest ból pleców. Tłumaczymy to jednostajną pozycją oraz brakiem ruchu podczas wykonywania codziennych obowiązków. Oczywiście jest w tym dużo racji, jednak nawet jeśli wykonujemy w ciągu dnia drobne ćwiczenia ruchowe, by nie spędzać kolejnych godzin w pozycji siedzącej, nie gwarantuje to nam całkowitego pozbycia się problemu.

Oprócz ruchu drugim, jeśli nie najważniejszym, aspektem w pracy siedzącej jest odpowiednie krzesło biurowe. To ono pozwala przybrać nam najbardziej optymalną pozycje, a co za tym idzie odciążyć kręgosłup i bez bólu spędzić dzień. Odpowiednia pozycja podczas siedzenia to również brak problemów w późniejszych latach, ponieważ schorzenia kręgosłupa rozwijają się powoli, ale odczuwamy je potem przez całe życie. Poniżej 5 najważniejszych cech dobrego krzesła biurowego, które gwarantują ochronę naszego kręgosłupa oraz efektywną i przyjemną pracę w pozycji siedzącej.

1. Siedzisko

Powinno mieć możliwość regulacji w górę i dół tak by dostosować wysokość do naszego wzrostu. W dobrze dobranym krześle biurowym nogi powinny swobodnie opierać się o podłoże, by nie uciskać ud i pozwolić na swobodne krążenie krwi. Kąt zgięcia nóg powinien wynosić 90 stopni, co gwarantuje równomierne rozłożenie ciężaru ciała i nie obciążanie żadnego fragmentu kręgosłupa.

Czytaj także  Meble w pokoju dziecka - na co zwrócić uwagę?

2. Oparcie

Musi być regulowane i najlepiej, by można się było na nim odchylić po lekkim naparciu na nie plecami. Optymalna pozycja kręgosłupa powinna przybrać kształt litery „S”, a oparcie idealnego krzesła biurowego powinno podpierać odcinek lędźwiowy, który bywa najbardziej obciążany podczas ciągłego siedzenia. Ważna jest także kwestia wysokości podobnie, jak w przypadku siedziska – musimy móc je dostosować do wzrostu.

3. Zagłówek

W przypadku długotrwałej pracy w pozycji siedzącej bardzo przydaje się zagłówek, który pozwala oprzeć głowę i odciążyć odcinek szyjny kręgosłupa. Producenci krzeseł biurowych zalecają, by wykonywać pracę z głową opartą o zagłówek – tyczy się to zwłaszcza ciągłej pracy przy komputerze, bo pozwala dostosować odległość monitora do oczu osoby siedzącej w najbardziej optymalnej pozycji.

4. Podłokietniki

Recz niezwykle ważna w krzesłach biurowych, choć niestety często pomijana. Podczas pracy na klawiaturze ręce powinny opierać się na podłokietnikach, by odciążyć nadgarstki i zminimalizować wystąpienie tzw. „zespołu cieśni” będącego częstym schorzeniem wśród osób, które dużo pracują na komputerze. Podłokietniki podobnie jak siedzisko i oparcie powinny posiadać opcję regulacji.

5. Podstawa

To już ostatni element, który charakteryzuje dobrze dobrane krzesło biurowe. Stabilna podstawa powinna posiadać kółka, dzięki czemu pozwoli poruszać się wzdłuż biurka oraz umożliwi swobodne obracanie. To również podparcie siedziska, na którym spoczywa ciężar naszego ciała. Ważne są również materiały, z których wykonano kółka – najlepiej by były antypoślizgowe i wykonane z trwałego tworzywa.

Czytaj także  Cechy farb emaliowych

homelighting

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *